i väntan på bussen..

väntan på buss..

oj oj oj säger jag bara. efter en tråkig och kall flygtur med massa spanjorer och ett par danskar så landade vi i madrid. den värmen som slog mig har jag aldrig känt innan! helt ofattbar. det var vindstilla och 35 grader. jag menar, klockan var ju kvart i sju! kommer nog ta ett tag och vänja sig vid detta, vilket jag kan leva med ;)

jag gick av planet och väntade på min väldigt överviktiga väska. den kom sist.. men den kom iaf:D sen hade jag ingen jävla aning om vart jag skulle rent ut sagt. jag irrade runt ett tag.. kanske 20 min haha. jag tänkte; såhär kan jag inte hålla på! så jag svalde min svenska stolthet och frågade massa människor vart t4 låg. alla sa olika och jag kände paniken komma krypande. sen testade jag att följa skyltarna; det gick åt pipsvängen det med. sen kom jag på att om jag frågade människor på spanska så kanske dom skulle fatta vad jag sa.. eftersom jag är i spanien.. haha redan seg i värmen. då gick det mycket bättre! det visade sig att jag skulle ta en buss till bussen som gick på en annan busshållsplats. skulle bara hitta den med liksom. frågade ytterligare 5 personer och sen hittade jag den. köpte vatten och en macka sen kom bussen helt timeat! färden från t1(som jag tydligen var på först) till t4 där min buss till valladolid ska gå tog 10 min. fattar ni hur stort här är?! men nu sitter jag i a f här på min vagn med min "lilla" väska och skriver. internet funkar såklart inte härute men jag skriver på anteckningar sålänge. så nu vet ni det med!:)

det är en timma kvar till bussen går och jag är typ taggad. fick en enorm självförtroende boost utav att jag hittade och frågade på spanska och FAKTISKT fattade vad dom sa, så nu känner jag mig redo. kanske var det the breakdown på flygplatsen som gjorde susen. men det var skönt såhär efteråt tycker jag faktiskt. man måste brytas ner för att kunna bygga upp nytt så att säga!

asså det är helt stört så varmt här är!! svettas ju bara man sitter still. nä men nu tror jag att jag ska kolla klart på "lejonkungen" som jag började med på planet. är förresten jättenyfiken på hur det blir hos min familj och hur dom är. men nu är jag redo!!!!

hör av mig när jag har tillfälle och möjlighet :)

adios!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0