14 min till maaat

sitter här med mitt jäkla historia arbete och spyr lite på det. det handlar om la industrialización en los países nórdicos och så långt är jag med. men sen så har jag fått fem frågor att svara på och det är dom jag inte förstår. jag fattar texten men det är lärarens frågor som får mig att se rött. jaja, får ta nya tag efter maten!

vaknade nästan precis, eller vid kvart i ett kanske. då hämtade jag min torra tvätt och hängde in den fint i min garderob (stolta mamma och mormor?!). sen satte jag mig med min agenda och såg hur veckans planer ser ut. uppstått lite komplikationer om fredagkväll, dubbelbokat. men men, ska lösa det.
sen satte jag mig med historian.......jaja, jag får la skriva att jag inte fattar, inte precis att han är så pigg på att hjälpa en heller. lärarna har verkligen inget överseende att man inte är spansk. kör på i 110 km/h ändå. men jaja, dom gör som dom vill. jag tänker inte hänga upp mig på filosofiprov och sånna grejer som inte kommer gynna mig inom spanskan ändå. proven är så sjukligt svåra här asså. 50 min på varje prov och man får absolut inte sitta över. jaja. love svenska skolan så att säga.

nu är det 8 min kvar till maten och jag ska ta på mig ett par byxor, annars kommer la nunnorna få hjärtattack om jag kommer ner där i linne och underkläder haha. det vill vi ju inte ska hända! så det blir ett par böxer. (hallänska <3)

måste bara lägga till en sak. jag tänker när jag kommer sitta på tåget från köpenhamn till falkenberg.. hur kommer det kännas att alla pratar svenska? (okej, danska men det är mer likt svenska än spanska kan jag lova). jag kommer sitta och glo på alla som tusan för att dom snackar svenska, haha skoj när jag tänker på det.
nu börjar det pirra lite i magen! nära nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0