abuela abuela, me duele la muela!

mitt första officiella rim på spanska :D dock rimmar det inte lika bra på svenska.. jag menar = "mormor mormor, jag har ont i visdomstanden!" låter inte så bra i mina öron.. men det kanske bara är jag.
sitter nu med två par sockar och tre filtar (som är mitt täcke) i min säng och fryser om händerna. väntar på att tiden ska gå så jag kan gå in till city och äta hejdå-fika för mattias. chocolate con churros står på menyn vilket känns obeskrivligt bra ändå. ska gå ut och gå innan för att få smaka lite på den underbart friska luften, helt skönt ute. svinkallt och sol, kan det bli bättre? ja det kan det men inte i höst/vintertider..

just det ja, rimmet i rubriken kommer ifrån att jag har svinont i min vänstra visdomstand, haha. pga detta så sov jag grymt dåligt inatt och när jag kom till skolan så värkte hela huvudet + att jag inte hade några viktiga lektioner idag så jag frågade min handledare om jag fick gå hem och sova. han ba: "självklart emma! du ser sjuk ut, gå hem och vila dig." när ska dom fatta att jag inte heter emma?! haha, det äger ändå. lite kul med att heta nått annat. hatade verkligen namnet nicole när jag var liten, trodde det var en mardröm att jag hette nicole. men nu när jag är komfortabel med det så tror alla jag heter emma.. jaja, orkar inte förklara ÄN EN GÅNG att i sverige har vi minst två namn precis som dom här i spanien har minst två efternamn. men det går tydligen inte in i deras små grå.....

fick riktigt äcklig mat idag, gillar ej den kokta potatisen här! blääää. tillsammans med bönor så gick det helt enkelt inte ner. så det blev apelsin, sallad, päron och kotlett ist. härlig blandning ändå.. eller..

men nu ska jag pilla lite med mitt nya tuenti-konto. raderade det andra för att jag hade för många äckliga människor där (läs värdsytern) så jag började på ny kula! tuenti är precis som facebook fast på spanska. it's nice. har en kompis änsålänge men det ska vi fixa..hehe.
vi ses snart peeps :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0