tease-dag

cha cha bloggen!
kass uppdatering utav mig men jag skyller på spanair och min skola.
igår var jag arg från klockan 10-22 = 12 h = jobbigt för man får huvudvärk. jag var arg på korkade människor, skoskav, spanair, vädret, poliser; ja det mesta kan vi la säga. tycker synd om stackars maja som fick stå ut med mig denna eftermiddag som jag ser som ett mörkt kapitel i mitt liv. nåväl, den dagen är över nu!

igår blev jag förresten utnämnd till en av veteranerna på studenthemmet! wiiiho säger jag bara! nu är mobbningen över och jag slipper vara deras slav. haha dock har jag varit smart och låtsats att jag inte förstått vad dom sagt när dom sagt "du får inte äta med sked idag" eller "hämta ett glas vatten till mig". jag ba: "vaaa.." också ser jag riktigt korkad ut. då får jag gå och sätta mig. känns som dramalektionerna med jörgen gett resultat?! ellerinte haha. men iaf, igår så hade vi tagit massa foton som ett uppdrag åt veteranerna. vi satt i stora hallen och visade upp våra foton och allt var frid och fröjd. sen i slutet så säger en av tjejerna; nicole berger, kan du komma upp hit? jag höll på att kracka i byxan, varför skulle jag upp dit (scenen)?! jag gick upp iaf. fick ett diplom där det stod att jag nu var veteran och alla klappade händerna. -tack tack.. fattade noll. sen när jag skulle gå och sätta mig så sa en av tjejerna; MEN TALET DÅ?! shiiiiiiit. jag var alltså tvungen att hålla tal på spanska inför cirka 80 stirrande ögon. men jag fick snilleblixten och la av sånt jäkla bra tal va. fick folk att skratta (med mig för en gångsskull) och sen fick jag applåder igen. kändes bra :)

idag var det riktigt jobbigt att gå upp eftersom jag pluggade tills klockan var halv tre.. historia arbetet känns lite jobbigt. ska lämna in det på torsdag dock, får ser hur det går. han kollade på det idag och suckade. GOOD FEEDBACK! men skit samma, jag är här för att lära mig spanska. måste ju ändå gå om när jag kommer hem liksom. undra hur många gånger jag sagt detta till mig själv haha.

gick till skolan, hade goa lektioner och prov på idrotten. var om rugby och jag hade kollat på det lite så det blev nog okej. sen hade vi engelska med min inkompetenta lärare som inte kan engelska. vi ska ha prov imorgon så jag har pluggat mesta delen av denna dag. duktigt va?! ska verkligen glänsa på engelska provet så alla fattar att jag inte är värdelös, haha.

känner ingen som helst lust att skriva nått idag men efter påtryckningar från höger och vänster så känner jag mig illa tvungen + att jag inte orkar resa mig ur min stenhårda säng. men jag måste nog göra det nu, klockan är elva om en minut och jag måste sova för att kunna ta mig upp levande (?) imorgon. har inte sovit siestan idag heller för jag hade så många saker att göra.

men jag ska hälsa till jooola pooola som är en av dom jag saknar micket micket. ni andra vet vilka ni är! men nu är det fasen nära tills jag kommer hem :) i can see the light så att säga. önska mig lycka till på provet imorgon - tack.
adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0