den värsta dagen i mitt liv.

igår var en av de värsta dagarna i mitt liv.

jag bestämde mig för att byta familj efter att mamman slog sin dotter. det och alla konstigheter som hänt innan spelade roll. så igår (tisdag) så gick jag till min rektor, pratade med paula (stand-in för carmen som är sjukskriven) och vi fixade allting = skola och tillfälligt boende på ett studenthem som jag besökte samma dag. sen var allt frid och fröjd och jag skulle bara hem och packa, sen ta en taxi till studenthemmet. dock var det lättare sagt än gjort. när jag kom hem gick jag in till mitt rum så kom mamman. "jag ska flytta. det är det bästa för oss alla." sa jag. hon blir helt galen! börjar slita i sitt hår, säga att hon älskar mig, att hon älskar mig mer än sitt egna barn. hon gråter och skriker att jag inte får åka. sen efter några minuter blir hon riktigt våldsam och tar tag i mig. jag får panik och sliter mig loss.

hennes dotter säger: "men ring och säg till studenthemmet att hon är en dålig flicka och bara kommer ställa till problem!" och så gjorde mamman. och några minuter senare var jag inte välkommen på studenthemmet. jag lovar, den kvinnan har förmågan att hjärntvätta vemsomhelst. jag fick ännu mer panik; jag ville bara därifrån. då säger dottern:"ta hennes nycklar så hon inte kan komma ut och stäng in henne på sitt rum." så gjorde mamman. där satt jag och hyperventilerade, skrek och grät som jag aldrig gjort förr. JAG VAR HELT ENSAM! som tur vad hade jag fått med mig min mobil så jag smsade maja, min svenska kompis som bor 20 min bort med bil från min lägenhet. hon skulle komma med en till tjej och hennes värdpappa. dock tog det cirka 1,5 h för dom att hitta och under den tiden så kom mamman in med jämna mellanrum och skrek att jag var värdelös, en lögnare och att min mamma hatade mig. att min mamma tyckte jag var dålig människa. hela min svenska famlj hatade mig och jag var ful, tjock mm. jag gråter nu när jag tänker på det, det var sån äcklig känsla. även om jag visste allt hon sa var falskt så kändes det som min lust att leva tog slut, jag var helt nedsänkt av annan människa. jag kan inte sluta tänka på det och jag har sen dess haft konstant huvudvärk.

hon sa att jag inte skulle få komma därifrån och då sa jag; jo, för mina vänner kommer och hämtar mig nu. fort som tusan slängde hon i sig ett dussin tabletter så hon inte skulle visa sin psykotiska sida för vitten/utomstående. sen kom maja, lina och hennes värdpappa till oss. min värdmamma sa att hon inte skulle släppa iväg mig fören hon pratat med rektorn här i spanien. det var helt omöjligt, vilken hon hade räknat ut, eftersom klockan var halv sju och han gått hem för längesen. dock fick vi kontakt med frida och sara-olivia, våra handledare här i spanien så dock fick ordnat efter många om och men (cirka 4,5 h hade jag varit "instängd") att jag fick åka till studenthemmet. dom ordnade även så jag fick en plats där.

blicken värdmamman gav mig fick mig att drömma mardrömmar. den var så fylld av hat att jag blev riktigt rädd, mer rädd än jag var när hon skrek åt mig.

men nu sitter jag här i mitt lilla rum med eget badrum och kollar ut över den gemensamma trädgården. idag började jag på en ny jättestor skola som verkar skitbra. klassen är stökig och jag har fått tre bra kompisar som jag hänger med hela tiden. dessutom ska vi ha följe imorgon till skolan, det känns bra. studenthemmet drivs av nunnor, dom är hur hjälpsamma som helst och klart att det finns schema för när man måste vara inne, men det hade jag ju med den andra familjen med. studenthemmet ligger mitt i stan, nära till allt och 5 min från skolan. allt känns bra nu. dock kan jag inte förtränga vad mamman sa och hatet i hennes blick. men det är bara att ta nya tag, detta är första dagen i mitt nya liv. nu ska jag fylla i lite papper sen ska jag gå och köpa grejer som jag behöver, aceton, datakabel osv. jag är ute ur helvetet iallafall!
dock är jag helt slutkörd. miljoner tack-pussar till maja och lina. ni är så himla underbara!! (du med mattias om du läser :)

Kommentarer
Postat av: viktoria angelina

oj herregud......jag går här hemma och mår dåligt över att jan-sture säger att jag ligger på IG i spanska steg 4 medans du blir psykiskt misshandlad i spanien. du är stark nicole!! antar att alla säger det men jag ser upp till dig. fortsätt kämpa. PUSS

2009-10-14 @ 16:26:50
Postat av: Stolpskottet (linn)

Men shiaet! Jag vet att du kan klara av mycket nicole men det finns ingen som kan klara av en sån situation. Som tur är så har ju allt löst sig nu! Jag saknar dig ska du veta och alla tänker på dig är hemma! Sköt om dig nu vännen!

2009-10-14 @ 16:43:59
Postat av: Mikael såklart.

Fan va sjukt, jag blir äcklad. Något av det sjukaste jag hört nästan. Usch. Finner inga ord.

2009-10-14 @ 16:44:09
Postat av: Tilda

Nicole, asså jag blir verkligen skitledesen när man läser detta som hände dig, så hemskt!

Men ta inte åt dig av det värdmamman sa, kämpa vidare och håll ut till jul då du kommer hem igen!

Du klarar det!!

2009-10-14 @ 17:06:02
Postat av: Amanda

JAG ÄLSKAR DEJ :( fan va i helvete jag klara inte mer. NU RINGER JAG

2009-10-14 @ 18:36:34
URL: http://aamandos.blogg.se/
Postat av: kusin

NICOLE!! ush det gör så fruktansvärt ont i mig när jag läser detta!! Ush jag får så dåligt samvete för att jag ens kunde nämna mina små ynkliga fittproblem med en kille som ändå är ett svin! Fy fan nicole du är så fruktansvärt stark! Gud jag har verkligen tårarna i halsen, att veta att du har det så här hemskt får mig att vilja skrika! Och att mamma inte ger mig telefonen nu direkt så jag kan ringa dig gör så att jag får panik!! Gud gumman, jag vet inte vad jag ska säga.. jag älskar dig så sjukt mycket så det går inte att ta in det du skriver där uppe.. :( . Ska gå o skrika lite mer på mamma nu, ringer dig så fort jag har fått telefonjäveln!!



2009-10-14 @ 20:48:35
URL: http://stukaplan.devote.se
Postat av: kusin

NICOLE!! ush det gör så fruktansvärt ont i mig när jag läser detta!! Ush jag får så dåligt samvete för att jag ens kunde nämna mina små ynkliga fittproblem med en kille som ändå är ett svin! Fy fan nicole du är så fruktansvärt stark! Gud jag har verkligen tårarna i halsen, att veta att du har det så här hemskt får mig att vilja skrika! Och att mamma inte ger mig telefonen nu direkt så jag kan ringa dig gör så att jag får panik!! Gud gumman, jag vet inte vad jag ska säga.. jag älskar dig så sjukt mycket så det går inte att ta in det du skriver där uppe.. :( . Ska gå o skrika lite mer på mamma nu, ringer dig så fort jag har fått telefonjäveln!!



2009-10-14 @ 20:49:09
URL: http://stukaplan.devote.se
Postat av: julia

finner inga ord. vafan är det för jävla skithög! hur fan kan man stå och säga nåt sånt?! ta faaaan inte åt dig!!

2009-10-14 @ 21:30:12
Postat av: Beata

Fy fan vad hemskt, det ar ju helt sjukt. Hoppas att du kommer ma battre nu nicole. Det ar du vard!

2009-10-15 @ 19:38:06
URL: http://beeaata.blogg.se/
Postat av: sofie

Det låter som taget ur en bok. När du också fått distans till det kommer det kännas som om du sett de på tv. En skräckfilm. De tror jag. STACKARS LILLA NICOLE. Men oj, vad starkogrymduär!!!!!!! ('v')

2009-10-15 @ 20:07:02
Postat av: johanna

För att växa och bli stark krävs hemskheter och lidande. Men man måste varken bli större eller starkare än vad man redan är, man klarar sig givetvis ändå. Ingen -behöver- hemskheter och lidande. Men däremot så kommer du snart att märka (det kan ta dagar, veckor, månader eller till och med år) att lika svag och pytteliten som du var då, i hemskhetens stund, lika stor och jättestark kommer du att bli. TA HAND OM DIG! klump i magen och tårar i ögonen drar längtan mot en nicolekram!*

2009-10-16 @ 11:13:20
Postat av: anställd

det gör ont i mig att veta att jag inte kan hjälpa dig mer än att höra av mig. jag önskar verkligen att allt kommer bli oslagbart bra nu. ännu mer önskar jag att du var hemma hos mig. att kolla på alla bilder på oss jag har satt upp i skåpet hjälper mig många tidiga morgonar. du är bäst och allt kan bara bli bättre.

2009-10-16 @ 15:42:13
Postat av: lite anonym

du är stark!

fortsätt med bloggen hela resan!!

2009-10-16 @ 22:24:25
Postat av: nadlie

men vadfan händer? träffade linnéa sjöström igår och vi pratade om dig. HELT SJUKT?!?!?

hoppas du har det bättre nu nicole :)

2009-10-17 @ 19:34:46
Postat av: Kajsa

Awe gumman! Jag ar sa ledsen! Jag kan inte forestalla mig hur det va, men jag kan forsta att det va en hemsk upplevelse. Du far ta och skriva till mig hur du har det nar allt har ordnat sig. ok?

2009-10-25 @ 14:19:18
Postat av: Katta

Jag är glad att det har blivit bättre nu. Håll ut! :)

2009-11-11 @ 16:10:51
URL: http://nilssonkatarina.blogg.se/
Postat av: Anonym

polisanmäl skithögen, högst olagligt. hon tog dig som gisslan, hånade, hotade och brukade våld mot dig

2009-11-13 @ 20:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0