följer dig hem, tar den långa vägen så jag får känna mer av din lukt

det första jag vill säga är TACK TILL ALLA SOM ÄR SÅ HIMLA STÖTTANDE!!! utan er skulle jag inte varit kvar här utan suttit i sverige och ångrat mig resten av mitt liv. så tack. tack tack tack tack tack! jag trodde inte det skulle bli en dans på rosor när jag kom hit men att det skulle bli såhär var det nog ingen som föreställde sig. jaja, det blir något att berätta för barnba rnen iallafall.

så vad har jag gjort den vecka som jag bott här på studenthemmet då?
jag har skaffat kompisar, bytt skola, frysit ihjäl, blivit sjuk, festat, varit pinsam, tagit nya chanser, börjat använda skype, sovit, ätit mat och äpplen. hänt vääldigt mycket på en vecka kan jag säg. men det är väl skoj. sen jag kom hit har jag känt mig mycket starkare (inte fysiskt eftersom jag har blivit en riktig fespropp när det gäller träningen), men psykiskt! jag har gjort saker jag aldrig trodde jag skulle våga och jag har aldrig varit lika framåt som jag är här. börjar prata med tjejerna vid matbordet, även om vi aldrig setts innan. vågar fråga saker, även om dom kanske inte är 100% grammatiskt korrekta. men jag vågar! det är det som känns så bra.
dock har inte min hemlängtan gått över. tror inte den någonsin kommer göra det.
jag saknar min familj så oerhört mycket. familjen som alltid bara varit några meter (km i pappas fall) och som jag alltid kunnat ringa om jag vill. såklart kan jag ringa härifrån med, men det är ju inte riktigt samma sak. i need love. inte sån love utan familj-love. kramar och pussar av familjemedlemmarna. t ex när mamma skäller på mig och marcus för att vi är lata grisar så slutar alltid kvällen/natten med att vi säger att vi älskar varandra. sånt är så fint! och det har jag liksom tagit förgivet. men resan hit har fått mig att se sakerna ur "ett guds-perspektiv" (har nunnorna hjärntvättat henne??!?!!?!?!) och med det menas att jag ser/hör allt som händer hemma i falkenberg och ser det som händer annorlunda än vad jag hade gjort om jag varit med i smeten. hoppas ni förstår! det känns även det skönt, att inse att falkenberg är en underbar stad och människorna är inte alls så instängda som alla säger (ungdomar). om man jämför valladolid, där människorna är väldigt instängda och det är inte många som vet vad sverige är för nått. "Schweiz?.. " , "nej din idiot, SVERIGE!!!!!!!!!" så är det oftast haha. jag kan inte förklara varför, men jag har aldrig älskat falkenberg/sverige (HEJ SVERIGEDEMOKRATERNA?! hahaha aldrig) så mycket som jag gör nu. blir stolt så fort jag hör nått om sverige och hoppar och skriker "MITT LAND, MI PAÍS!!!" okej det gör jag inte, men ja.. jag blir stolt.ehe..
eftersom jag flyttat in till stan (en låt till skolan, tre/fyra låtar till centrum och majsen) så umgås jag mycket mer med min lilla pärlis maja. det är en himla tur att jag har dig härnere, utan dig, våra flabb, biobesök och fula dialekter tror jag det skulle varit väldigt svårt för båda att vara här. sen har vi ju lina med! en underbar tjej från gööteborg! dock bor hon lite utanför stan, men vi får helt enkelt samla gänget. tillsammans är vi oslagbara!
mattias, dig har jag inte hört från på ett tag.. MEN GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! :D
idag fick jag gå hem från skolan för jag hade så jääkla ont i halsen, huvudet och frös som en jude. rektorn blev livrädd och trodde jag hade svininfluensan så jag fick gå hem till studenthemmet vid tio tiden. sen dess har jag bara sovit, druckit te och ätit mat. riktigt god mat idag, makaroner och kotlett! me encanta maten här, den är svingod. oj, skrev jag på spanska där? :D cooolt! det betyder iaf att jag älskar maten här om ni inte kopplade. heh. nu känns det inte bättre, halsen är helt slemmig och det som kommer upp när jag harklar mig har en nyans av grön/gul..inte så fräscht, men sån är jag. så nu ska jag svara på mail, facebooka och slå upp historia-läxan på internet eftersom läraren har talfel så jag fattar inte vad han säger.. tänk er en spanjor som inte kan säga "R" och dessutom pratar lågt och snabbt som x2000. fungerar ju helt enkelt inte.
en sista sak innan jag kollar mailen. denna helg kommer jag bara sitta på mitt rum, kanske turista lite. men det blir ingen fiesta då jag måste samla lite pluspoäng hos nunnorna.. det passar väldigt bra eftersom maja ska träffa sin mamma denna helg och linas pappa och lillebror kommer hit och är med henne. känner sån stor lycka för mina gosingar att dom kommer ner! ni förtjänar det. så det blir för mig att sitta inne och kolla på bilder av min familj. hehe. sjukt sorgligt men det är bara 62 dagar tills jag får se er igen! den som väntar på nått gott, väntar aldrig förlänge! nu ska jag gå och spotta.. blää.
saknar er alla!! kompisar, inte kompisar, bekanta, söderbron, ja you name it! i'm ooout. hörs snart igen :)
<3
är sugen på att färga håret! förslag?

Kommentarer
Postat av: maja

hihi kul ruta i urringningen (ja, jag lägger alltid märke till detaljer)

2009-10-20 @ 19:39:15
Postat av: Amanda

mörkare :D

2009-10-20 @ 20:29:39
URL: http://aamandos.blogg.se/
Postat av: Linn

har du kollat på HN? :O rånförsök mot banken i fbg och skottlossnig på sloa ;) du förskönar falkenberg. men det är okej!;) <3

2009-10-20 @ 21:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0