besök i skolan

grymt mysig dag!

först tog jag och nurre (dottern i familjen, fast hon heter nuria men nurre låter kul...) bussen till stan. köpte ett busskort. sen gick vi till vår skola för nurre skulle få sina betyg. där hade jag ett möte med alla lärare och rektorn, det gick jättebra och jag fick en lista över alla böcker jag är tvungen att köpa. haha kul att varje bok för varje ämne kostar 30 euro. sköj att alla mina pengar kommer gå till böcker istället för kvinnor och sprit! skoja..

sen fick jag träffa alla nurres kompisar, dom var snälla men tyckte det var jobbigt att jag inte pratade lika snabbt som dom. su puta madre.. nä men det är lugnt! sen var jag och nurre tvugna att vänta på hennes kompis rachel som skulle få sina betyg. dom var kassa så hon fick reda på att hon var tvungen att gå om. så hon var ju lagom glad.. men hon shoppade loss senare så jag tror hon bearbetade det genom shopping haha. bättre än att ta till flaskan eller att äta liksom! eller...

sen smsade mattias som är en annan svensk som bor i samma stad som jag ska gå i skola. han bor på ett studenthem och har ingenting att göra på dagarna. så vi möttes på plaza mayor i valladolid och sen gick vi och lunchade på ett cafe med så jävla goda mackor!! helt sick. jag blev glad, för det var första gången jag blev mätt på hela vistelsen här. hehe.

efter maten gick vi fyra runt i stan (som är riktigt mysig, dock glömde jag min kamera...cut cut cut) och kollade i affärer. det fanns en så jävla fin butik där det fanns hur många sjukt snygga klänningar som helst, men jag ville inte göra mattias dödslängtan större + att jag inte hade pengar på mig så vi gick och satte oss i en park och snackade. hur mysigt som helst! jättekonstigt att prata svenska, vände på meningarna så dom blev uppbyggda som spanska haha. om ni fattar..

ikväll har jag köpt en mobil så jag och nurre kan smsa och ringa nästan gratis till varandra. imorgon ska vi åka till deras stooora hus i farmoselle som det heter. vi ska festa lite och sen ska jag tatuera mig :) så bli inte arga om jag inte svarar på mail!

nu ska jag och nurre packa lite inför imorgon. sen måste jag bara säga att allt har blivit mycket bättre. jag fick ett "moment" på bussen idag. för en gångsskull luktade det inte instängd mat utan det luktade blommor. solen lyste i mitt ansikte. sen kommer min absoluta favoritlåt summercat med billie the vision and the dancer på radion. jag såg ut genom fönstret och tänkte;
du kommer klara detta. du måste bara njuta.

saknar er. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0