första dagen i skolan

igårkväll var jag riktigt låg. jag gick till sängs vid elva och somnade halv fem, låg och tänkte på allt och inget. jag började tänka hemska tankar; tänk om det händer någonting med någon där hemma? om någon blir allvarligt skadad eller kanske till och med dör? då kommer jag få hur dåligt samvete som helst för att jag inte var med personen den sista tiden.. och att jag inte skulle kunna visa hur mycket jag älskar den personen, det är enklare att visa det när man träffas varje dag liksom. men jag får helt enkelt hoppas att ingenting händer med er där hemma, se till att leva när jag kommer hem!!!

jag tänkte mycket på min familj. min pappa, mamma och lillebror. det är väldigt väldigt skruvat hur man kan sakna människor så mycket som jag gör! och så många! ingen nämnd ingen glömd, men så är det. det hjälper inte att morsan här i spanien frågar mig om jag saknar min mamma varje dag när vi äter, det stjälper bara. men fick sms av mamma innan och mail av marcus så jag känner mig lite bättre till mods.

I ALLA FALL... idag har jag börjat skolan! eftersom jag bara sov två timmar var jag måttligt trött.. ögonlocken kändes tyngre än en sumobrottare och jag fick kämpa för att inte somna. men icke sa nicke, på mattelektionen orkade jag inte mer och slocknade som en låga när vinden viner! dock blev jag väckt av min mattelärare (pinsamt). han sa nått i stil med; bra börjar på ditt skolår.. HEHHEE eehh tack.. ja.

en sak som jag HATAR med den spanska skolan är att dom inte har lunch!! det är stört! man kommer till skolan halv nio och har fem minuters raster mellan varje lektion som är femtio minuter fram tills 10 över 11. sen har man en halvtimmas rast, DÄR MAN INTE ÄTER RIKTIG MAT UTAN BARA EN LITEN PÅSE CHIPS ELLER GODIS!! dom har alltså ingen matsal.. som tur var hade jag med mig en macka..gud vet vad som hade hänt annars :s det hatar jag verkligen..

nu ska jag snart med nurre och köpa en ryggsäck. funderar på en riktigt ful så jag blir lite mobbad, hade varit roligt.. nä, jag är jättetrött förlåt för min kassa humor.

känner i luften att det börjar bli höst och det ska regna på torsdag och fredag :D så sjukt skööönt. längtar efter halsdukar och uggisar.. och höstshopping...mmm....mmmmmmmmmmmmmmmmmm

har ej tagit några bilder idag, blir bara text. sorry :( saknar er jättemycket! ni tycker säkert att jag tjötar om det hela tiden men det är helt galet verkligen. haha har blivit jättekänslig härnere.. HAHA i spanien... haha om ni fattade.

måste bara tillägga att ditt sms kunde inte kommit mer lägligt igår amina, du förstår inte vilken bra människa du är. puss.

Kommentarer
Postat av: EMELIE

nicooole, va vill du att jag skriver i smsen? jag har idétorka x 394394 !

hoppas du har det braaa!

<3

2009-09-15 @ 23:17:55
URL: http://emeliiecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0