jag har massa på hjärtat (eller hjärnan..?)

hej hej hallå dagboken! (nästan att detta är min dagbok, men bara nästan. varannandagbok hehe..)
idag har jag fått mig väldigt goda skratt. det första inträffade på bussen, som idag tog en annan runda till skolan än vanligt. jag var trött och höll på att somna när jag såg det. en kött affär med massa skinka, griskött och allt sånt. vet ni vad den heter? MOHAMMEDS KÖTT! HAHAHAHA! jag tyckte det var jättekul för hur många heter mohammed och får äta kött och skinka? inte så många skulle jag gissa. jag knäckte mig totalt på bussen och alla kollade på mig mer än vanligt (eftersom dom aldrig sett en ipod eller en blond tjej med blåa ögon på riktigt). det var dagens nummer ett. dagens andra goda skratt kom när jag fick mitt prov på spansklitteraturhistoria lektionen. jag kollade genom frågorna, tänkte om jag skulle skratta eller gråta och sen bestämde jag mig för att skratta. och som jag skrattade! helt psyko tjej och än en gång kollade folket i klassen på mig som jag var helt störd. jag kunde inte en fråga på hela provet även om jag hade pluggat i helgen och igår. min hjärna är överbelastad helt enkelt. jag skrev såhär på provet: "förlåt att jag är dålig men jag försöker verkligen. det är bara det att min hjärna sprängs så jag behöver nog mer tid." hoppas läraren inte hänger mig eller gör serrano skinka av mig. man vet ju aldrig. det sista goda skrattet kom när på historialektionen där vi också hade prov. jag hade pluggat jättemycket men när jag fick provet så fick jag även panik. JAG FATTAR INTE FRÅGORNA! så jag skrattade igen. klassen kollade på mig ännu mer och jag skämdes faktiskt lite. tror läraren tyckte synd om mig för hon såg la att jag blev helt till mig haha. men, vad ska jag begära av mig själv? jag har gått i den spanska (hårda) skolan i två och en halv vecka. jag (och mina lärare) kan inte begära att jag ska kunna förstå allt och prata flytande. eller? jag ska maila min mentor i sverige som har hand om utbytet (haha jag är ett utbyte) och fråga om detta normalt. dock har inte mina betyg någonsomhelst betydelse men jag känner mig så himla kass när jag sitter där och inte fattar.
annat jag gjort idag.. pluggat matte! och gjort upp en planering för matten. den känns bra och om jag räknat rätt så kommer jag vara klar i slutet av mars med matte b för att sedan repetera tills juni månad och sen komma hem till sverige och tenta av :D låter som en underbar idé.
imorgon har jag gympa (hata) och sen efter skolan så hoppas jag att maja ska vilja gå på bio med mig för jag är supersugen! (på att gå på bio...heh). spelar ingen roll om jag fattar noll av filmen, vill äta popcorn och mysa i biomörkret och inte vara med värdfamiljen en eftermiddag. har ju börjat tröttna ganska bra på dom människorna nu kan jag säg.
ikväll blir det kollning på fotboll! barca i champions league på vår 10" tv. saknar min tv jättemycket :(
nu ska jag plugga matte, maila carmen och mamma och äta en vindruva! eller två.. hehe
hoppas alla har det bra och kom ihåg att jag saknar er massvis! <3
myself today (dom borde tvätta speglen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0