jag sov inte ensam inatt...

UTAN MED 273849120343299 mygg!! jag hatar dom jävlarna.. det resulterade i att mina armar och ben ser ut som prickikorvar fast tvärtom.. alltså att myggbetten är röda och benen vita liksom.. ellerså..

idag har jag varit i skolan....fick reda på sanningen om duschningen efter idrotten (som ska vara rena rama koncentrationslägret och jag tror på det efter att ha haft information med läraren idag..). MAN FÅR INTE DUSCHA EFTER IDROTTEN! DET FINNS INGA DUSCHAR. MAN HAR FEM MIN TILL NÄSTA LEKTION OCH DÅ SKA MAN HA BYTT OM TILL SINA RENA FINA KLÄDER OCH SITTA OCH EFTERSVETTAS I DOM (Y) FYYYYYYYYYY! seriöst, det är som att leva på stenåldern! sen har jag fortfarande inte smält detta med lunchen.. jag är ju vrålhungrig varje dag :s det gör att jag blir irriterad och arg, vem blir inte sån om man inte äter mat på hela dagen? ett litet uppehåll från kvart över sju till halv fyra klarar väl alla av?... nä usch. och det hjälper inte att ta med en macka..EN MACKA!! ge mig varm mat och bröd utan socker..

ja, annars var min skoldag helt okej. fick prata med rektorn som är hur bra som helst och sen pratade jag mycket med dom i min klass. alba som jag sitter brevid är jättesnäll och även laura. dom hjälper mig hela tiden, uppskattas gaanska mycket om man säger så. sen har vi juan den galningen x) han är..ja.. juan haha. jättekul att han heter juan för det skämtade jag om innan jag åkte. alltså att jag skulle träffa en juan haha.. precis som att säga att man ska träffa någon som heter anna i sverige och sen tycka det är kul...okej min humor är konstig men det var kul om du var där. hehe.

efter skolan bar det iväg hemåt med buss om vanligt. först 20 min powerwalk och sen på en trång buss, i like it. nej. mat (sönderkokta sockerärtor och potatis med en torr filé) och massa vatten, gck ner! när jag hade saltat "lite". sen duschade jag och hängde med värdmamma..pallade inte mer och gick in i mitt rum och nu "pluggar" jag. har engelskaläxa tills imorgon men känner ju inte riktigt att jag behöver anstränga mig. jääääklar va dåliga alla var, inkl läraren! jag trodde först hon skämtade när hon öppnade munnen, ni vet såndär riktigt dålig engelska som man bara ser i filmer när folk ska låtsas att inte kunna prata engelska rent? så pratade läraren. och när hon skrev massa grejer på tavlan fick jag panik. stavfel och det mesta var fel gramatiskt. ja herregud. ganska galet.

imorgon har jag matte, historia, filosofi, cmc (rymden), engelska och spanska. underbar dag eftersom jag inte har matte! dom har ett heelt annat system härnere när det gäller att räkna och jag fattar ingenting. det finns ingen mattebok heller utan läraren sitter och läser uppgiften vid katedern. detta är år 2009, man kan åka till månen men inte få ha matteböcker? det positiva är att jag sparar 35 euro iaf.. men jag har mailat min mattelärare i sverige och frågat om hon kan skicka ner min matte b bok så jag kan tenta av när jag kommer hem. känns jättewaste att sitta på lektionen och dagdrömma fyra dagar i veckan. så så blir det! om eva kan..

mina favoritämnen är lätt ekonomi, cmc och spanska. ekonomi och spanskalärarna är dom bästa, ekonomiläraren är såå skön! haha, han drev med alla så grovt och sa "joder" som betyder typ knulla när han tappade sin penna och så. han bjöd på sig själv så att säga :) sen spanskaläraren är jättesnäll plus att vi läser massa dikter som är hur fina som helst! och hon förklarar så jag fattar, långsamt och enkelt. varför kan inte señor mattelärare också göra så? klart jag förstår att han inte kan lägga upp undervisningen efter en enda elev, men han kan väl ge mig en stencil ellernått ist? eller.. jag vet inte.

har precis pratat med amanda på skype och innan var jag inte på bra humör kan jag säg. men OJ, den kvinnan kan trolla :D nu sitter jag här, har lagt upp en tankestrategi som jag SKA följa. inga onödiga tankar på onödiga ting. punkt slut!

ikväll; fotboll! barca mot inter, blir antagligen riktigt bra!


 jag ska inte tänka mer...


utan fylla mitt huvud med med saker som:
....zlatan & bra fotboll istället :)


saknar er! <3

Kommentarer
Postat av: Amanda

är det nån som kan trolla är de du! längtar till världens största kram som kommer på jullovet<3

2009-09-16 @ 20:18:54
URL: http://aamandos.blogg.se/
Postat av: Tilda

Läser din blogg flitigt, du skriver bra och det är kul att läsa vad som händer där nere hos dig :)

Hoppas att allt is going well!

Hälsa myggorna ;)

2009-09-16 @ 22:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0