upp som en raket och ner som en sten igen

oj denna helg, vilken röra. jag skrev senaste inlägget när jag var i skolan och var jättepeppad inför en lugn, skön och problemfrihelg på landet. så blev det inte! när jag kommer innanför lägenhetsdörren så sitter värdmorsan i pyjamas och äter bröd. jag: ska vi inte åka nu? hon: nej. jag: varför? hon: orkar inte (skrattar). soooom vissa kanske vet så är det värsta (förutom fötter och när man leker med tuggummit utanför munnen) jag vet när jag har ställt in mig på en sak och det inte blir så. nu hade vi planerat detta en vecka och tydligen var hon för trött för att åka. jag: kul skämt ana din lilla noob men klä på dig så åker vi. hon: nej, jag orkar inte haha. då kom jag på, hon var seriös. fyyyyyyyyy fan va arg jag blev. EN ENDA GREJ som jag verkligen ville göra och hade sett fram mot hela veckan skulle hon förstöra. jag kände inte ens tårarna brinna bakom ögonlocken utan jag kände bara att jag skulle kunna döda denna människa framför mig. men det gjorde jag inte. vilket kanske var tur. eller.. men jag låste in mig på mitt rum med sån musik jag hatar (skrik-så-våra-fans-inte-fattar-att-vi-egentligen-inte-har-några-texter) och var bara arg. ÅH VA ARG JAG VAR! var längesen jag var så arg. jaja.
iaf så fattade hon hur besviken jag blev och sa; vi åker imorgon ist. jag fick nöja mig med det och gick och la mig och sov. fast innan det bokade jag flygbiljett hem över jul :D 22 december - 3 januari kommer jag vara i falkenberg. så stäng alla fönster och lås alla dörrar, nicole's back in town. (inte nu då..utan då.. ellerså. bdhjasdlk)
så, igår kl 10 på morgonen åkte jag, nurre, värdmorsan, isabel och manolo till fermoselle. väl där så åt vi mat sen somnade jag rätt så gött i min 1.80 cm säng. efter det pluggade jag matte och förstod allt jag gjorde. dock när jag pluggade idag körde jag fast men det fixar sig sen. matte b är inte alls så svårt som jag föreställde mig, känns bra. eller det kanske kommer haha. iaf. sen gick jag och nurre och handlade gojs inför kvällen, sen gick vi till en bar och åt tapas med hennes kompisar. jättetråkigt verkligen. jag ville hem och plugga och bara vara men nej nej, vi satt där i tre timmar. sen fick jag dra hem henne efter att hennes kompis tjatat på mig i tre timmar om att jag skulle följa med dom ut på discotek ikväll. men jag ville inte, hade noll komma nollnoll lust med det. så dom blev sura och även nurre (tråkiga svenskjävel), jaja, igår var jag väl det. jag skiter ärligt rakt i vad hennes kompisar tycker om mig, vi har inget gemensamt och dom är korkade. punkt slut. (okej det var elakt, men jag har inte lika kul med hennes kompisar i byn som i skolan, dom är mycket roligare och snällare.) jaja. innan vi gick hem så hälsade vi på nurres mormor, en jättesöt gumma som ser ut som ett ruttet katrynplommon (hahah lät negativt men det är det inte) i fejset. rynkig och brun :) hon är mycket mysig och hon fick mig att sakna min egen mormor något otroligt. heh, gött att man sitter här och nästan lipar. MEN MEN sån är jag.
sen bar det iväg hemåt och där gjorde jag pizza till morsan, nurre och hennes kompis lorena. asgott. sen söp jag och morsan tjejerna under bordet haha. stört va? sen gick dom ut och jag och värdmorsan stannade hemma. vi åt choklad och flingor, helt okej ändå. vi pratade mycket och för en gångsskull var hon normal. men nått som inte är normalt är hennes liv. jävlar. kan nog inte gå in för deep för då kanske polisen i spanien hittar henne, på den nivån ligger det på! och NEJ det är inget missförstånd i språket för hon förklarade säkert en timma. men men, det får väl lösa sig. ellernått?
idag väckte hon mig kl 8 och vi åkte raka vägen hem till lägenheten. väl här åt vi frukost och jag duschade. men jag fattar inte, idag är jag såå låg igen! vad är det för fel på mig?! fredagskväll (efter dampet släppt) var jag hur glad som helst och även igårkväll. sen när jag vaknade idag ville jag ärligt bara ligga kvar och låtsas som jag drömde. jag vill hem! hem till trygghet, hem till min familj och vänner. hem till vatten i kranen, hem till min mormor. hem till min skola och hem till mitt hus utan att behöva ha på mig tofflor. jag vill hem! aaaargh. fan vilken bottendag. jag har varit på en marknad här i valladolid som var mysig men jag var inte på humör och gick i mina egna tankar hela tiden. 22 december.. idag är det 28 september. snälla gud i himlen eller var du nu bor, låt dom gå fort.
jag måste sluta skriva nu. vill inte att tangenterna ska hänga sig igen. kanske hörs senare. saknar er

Kommentarer
Postat av: EMELIE

gossi ;( jag är inte hemma när du är hemma, FAAAAAAN!

<3

2009-09-27 @ 22:12:01
URL: http://emeliiecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0