tillägnad Maja Victorin

idag var en mulen dag.
idag var dagen som jag och maja var tvungna att säga hejdå efter nästan 6 månaders intensiv vänskap. det känns fruktansvärt jobbigt att åka ifrån henne, hon är verkligen one of a kind. det finns bara en maja som du.

denna maja är underbar. sån trygg och lugn tjej som även har förmågan att go nuts. man kan prata om allt med henne, allvarliga saker. hon lyssnar, tänker (då hon ser ut som JD i scrubs) och sen svarar hon. jäkligt skärpt är hon med, smart.
under dessa månader har vi tillsammans varit med om saker som händer i ett helt liv. erfarenheter som inte kan värderas. hon har stått upp för mig när jag behövde det och jag hoppas att hon känner att jag gjort det för henne med. vi har skrattat, gråtit och gjort saker tillsammans. salamanca, promenader, kebab, carrefour; ja, minnen finns det gott om.

det är inte bara det att jag kommer sakna att ha henne i min vardag, jag kommer också sakna henne för att hon förstår. vi förstår varann på ett sätt som bara man kan förstå någon man känt länge. vi klickar! känns som månaderna har varit en såkallad "intensivkurs" i att lära känna varann och även om man har haft gråa dagar så slutar det ändå att klumpen i magen känns lite mindre när man går hemåt efter ett snack.

jag ska inte skriva ut alla minnen vi har här på bloggen, både för att det skulle bli väldigt långt och att vissa är barnförbjudna.. haha! nejdå...
våra samtal kommer jag sent glömma!

det är inte länge tills vi möts igen. 24 juni på köpenhamns flygplats kommer jag och lina och hämtar dig. jag längtar tills dess och jag saknar dig redan min murra. min surikat. jag beundrar dig verkligen majsi.

nu blev jag jättesentimenal här.. men det får man bli.
el beso más grande en todo el mundo para tí, mi amiga (muy) maja!
..vi ses snart



Kommentarer
Postat av: linafideliblomqvist

det var vackert skrivet nicolen

2010-02-10 @ 21:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0