just one more plane ride and it's done

sitter om jag ska vara riktigt ärlig på toan just nu. man tänker bäst där så jag tänkte att jag skulle sätta mig och tänka lite.går dock inte så bra, har fått huvudvärk hehe. men iaf. idag har jag varit i skolan, det var sådär som vanligt. sen gick jag till studenthemmet och åt. efter maten följde jag med en jättesnäll liten tjej som kommer från teneriffa på promenad. vi pratade bl a om hur det var att "försöka komma in i valladolidcirklen". det är om ni inte vet det riktigt svårt, för alla har sina egna vanor och kretsar. hon, som är lite blygare än jag, tyckte det var omöjligt. jag håller med henne, jag menar, jag är inte precis blyg och kan bjuda på mig själv (ibland fööör) mycket och ändå så är det många som inte vill prata med mig. är det för att jag är utlänning här har jag då undrat. och det är det! även om tjejen kommer från teneriffa så räknas det inte till spanien enligt många. sen har jag även undrat om det är för att mina klass"kamrater" helt enkelt är elaka? haha det stämmer det med. som t ex idag; vi sitter och har genomgång. tre tjejer i klassen börjar viska en massa och sen kollar alla tre skrattandes på mig. vad har jag gjort dom liksom?! vill skriva att dom är fula äckliga små människor som inte vet bättre, hehe nu gjorde jag det med. men det känns så onödigt! ett leende utan hån skulle la inte skada? eller att svara när jag säger hej när vi väntar på första lektionen? nä tack gudarna att jag har maría och hennes kompisar. äckliga små fjortisar är dom.. PLUS att dom är 93:or! mobbad av 93:or, känns jättenice. men men, så är det här! fattar ni att man längtar hem elleeer

haha låter som jag är jättemobbad här. men det är bara av dom tjejerna i skolan. "bara". men det tar grymt mycket energi av en! jaja, fokusera på att du faktiskt har riktiga vänner i sverige, det är det som räknas. haha

om en timma ska jag träffa lilla lina och vi ska gå och handla skor till henne. även kolla på en liten vårjacka till moi. för det börjar bli vår nu! 10+ och strålande sol är inte illa pinkat i januari tycker jag. sen ska jag prata med papii, äta och sen jakob. imorgon är det sovmorgon som gäller för första gången i spanska skolans världshistoria :D 9.50 börjar vi. haha, hela klassen (som inte har omprov i ekonomin hehe) ställde sig upp och jubla. citat: "första gången jag har sovmorgon sedan sexan!" vi har det nog ganska bra i sverige ändå.

men nu ska jag kolla lite youtube-klipp som jag prenumerar på! hoppas att vinden blåser medvind idag (beror ju på vilket håll man cyklar åt iofs..) och att solen skiner hemma! puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0